Deze unieke hoofdlijn is samengesteld uit 16 in elkaar gevlochten draden (Yarn) waardoor er een holle kern ontstaat. Door deze kern is het mogelijk Hollow te splicen. Dat houdt concreet in dat je de lijn knooploos kunt verbinden met een unleaded leader zoals de Silkray 45lb of snagleader zoals de Hollow Kevlar 80lb. Zelfs beide is mogelijk want Silkray en Hollow Kevlar kun je ook knooploos verbinden. Het knooploos verbinden van de leader/snagleader zorgt ervoor dat het bekende PB Products Hit&Run systeem nog beter (veiliger) zijn werk kan doen. Een knoop verbinding naar de leader/snagleaders blijft altijd een kwetsbaar punt voor de werking van dit systeem. Al gaat de knoop in theorie en op de kant getest door het centrale gat heen kan dat in de praktijk veranderen. Op een lijn kunnen in het water alg deeltje zich vast zetten en opstropen naar de knoop waardoor er een verdikking ontstaat. Het zou in theorie dus zo kunnen zijn dat de knoop met de verdikking niet meer door het centrale gat van het systeem heen past. Daarom is deze Hollow spliceable lijn echt revolutionair want de alg deeltje kunnen zich nu nergens vastzetten. Zonder die verdikkingen blijft het Hit&Run systeem (inline of swivel) optimaal zijn werk doen. Ook het inwerpen van de lijn wordt geoptimaliseerd zonder knopen, want knopen in een lijn remmen altijd af.
Door te spelen met de samenstelling van de 16 draden (Yarn) hebben wij de lijn ook precies het karakter en soortelijk gewicht meegegeven (1.4) die wij in gedachte hadden. De toegevoegde PTFE draden (teflon) hebben de functie om dat soortelijk gewicht te bereiken. Met het soortelijk gewicht van 1.4, zwaarder dan water, zinkt Hollow extreem goed af. De rest zijn PE draden en die houden de trekkracht op peil.
Tip: Blijft er na het opspoelen wat Hollow over dan kun je daar geweldige rigjes mee knopen. Door er een lus in te splicen kun je bijvoorbeeld ideale Multi-rigs creëren zonder knoop. Ieder andere rig knopen kan natuurlijk ook want dit materiaal is zacht, soepel, zinkend en je kunt het dus splicen.